Meteen naar de inhoud

Meditatie, Mindful ademen, Rust & Ontspanning.

♥ Meditatie lessen: iedere dinsdag, donderdag en vrijdagavond van 20.00 tot 21.30 uur. Vanaf 19.45 uur inloop.

Je bent van harte welkom met of zonder meditatie ervaring.

♥ De winst van mediteren

Mediteren wil niets anders zeggen, dan het oefenen van je aandacht om zowel lichamelijk als geestelijk te ontspannen en je bewustzijn te verruimen. De meditaties zijn gericht op het teruggaan naar je ware zelf, naar je werkelijke ik. Je traint om je aandacht naar binnen te richten in plaats van naar buiten te keren en je gedachten stroom tot rust te brengen.

♥ Mediteren saai?

Met behulp van verschillende oefeningen op het gebied van gronding, energie,  ademhaling, aandacht, concentratie, visualisatie en ontspanning kom je innerlijk tot rust met als doel, zowel lichamelijk als geestelijk tot rust te komen. Resultaat: je voelt je meer verbonden en gecentreerd, een betere concentratie, minder stress in het lichaam, meer zelfvertrouwen, een betere nachtrust, een beter emotioneel evenwichten en nog veel meer.  Het gevarieerde aanbod wordt door de cursisten als zeer prettig ervaren.

♥ Het vinden van een juiste balans tussen inspanning en ontspanning is belangrijk

Ik begeleid je graag om de rust binnen jezelf te vinden, te (her)ontdekken en verder te ontwikkelen. Dit kan op individuele basis of in de wekelijkse groep lessen. Het is een heerlijk rustige meditatieruimte en alle materialen zijn aanwezig. Het voordeel van samen mediteren is dat het concentratie vermogen versterkt wordt.

Draag makkelijk zittende kleding en neem eventueel warme sokken en een dopflesje water mee. Na de les staat er kruidenthee met iets lekkers voor je klaar. We sluiten de les af met een inzichtkaart.

Het resultaat is ontspannen weer naar huis!

Namasté, Tasja Hut

Psychosociaal therapeut, Kinderyoga docent, Sherborne I bewegingspedagogiek II gehechtheid III samenspel, Yoga: buik en rug spieren, Heart Math professional, Hormonen,  Neurologische aandoeningen, Reiki Master, Mindful ademen, Meditatie, Psychologie, Kwantum geneeskunde I, II en III, Ademhaling- en ontspanningstherapie methode van Dixhoorn, Intuïtieve ontwikkeling I, II, en III, Ontspanningscoach, Traumatherapeut (examen 2023)

Je kan de effecten dat je weer in balans komt en herstelt door mediteren onderverdelen in:
Psychisch
– minder stress en meer ontspanning
– minder snel emotioneel of gevoelens van ongelukkigheid
– meer positieve gedachten en alles veel minder somber inzien
– vermindert gevoelens van angst, depressie, machteloosheid en frustratie

Gedachtensymptomen
– verbetert de concentratie en het helder nadenken
– vermindert vergeetachtigheid en het geheugen neemt toe
– creativiteit en oplossend vermogen verhogend
– meer zelfvertrouwen

Gedragssymptomen
– minder kritisch, meer bereikbaar
– vermindert overmatig eten, drinken, roken, etc.
– verbeterd je energie huishouding, je humeur en je algemene gezondheid

Fysiek 
– betere doorbloeding en dus werking van de buikorganen en spijsvertering
– versterking van het immuunsysteem
– verbetering van afvoer afvalstoffen (via longen en via darmen)
– verlaging van de bloeddruk (zonder medicatie)
– vermindert hartritmestoornissen
– vermindert hoofdpijn, migraine, stijve schouders, rugpijnen

 

♥ Gastenboek
Hoi Tasja,
jij bent echt een kanjer je kan zo goed meditatie geven. Ben al bij verscheidene geweest en jij kan het het beste, super!! De compassie en liefde waarmee je de steeds weer afwisselende meditatie lessen vorm geeft is bijzonder en zeker het ervaren waard. De meditatie lessen zijn in korte tijd belangrijk voor mij geworden. Na de meditatie lessen ga ik met een heerlijk ontspannen en goed gevoel huiswaarts. Ik merk het zelfs als ik de ochtend erop opsta.
Het mediteren heeft me meer rust en bewustwording gebracht.
Dankjewel!