Ga naar de inhoud

Psychosociaal, trauma, familie en systeem opstellingen adem en ontspanning therapeut

Begeleiding bij stress, burn-out, overspanning, psychische klachten en verzuim voor meer vitaliteit, veerkracht en verzuimpreventie. Er kunnen nu eenmaal periodes in je leven zijn, waarin zingeving, lekker in je vel zitten en werkplezier ver te zoeken zijn. Leegte, uitputting of zelfs een burn-out zijn het gevolg… Ik ben er voor iedereen die zijn of haar gezondheid en zelfhelend vermogen wil stimuleren om op een positieve en effectieve manier verandering in gang te zetten waarmee je je houding en perspectieven naar het leven kunt verruimen.

Een Psychosociaal Therapeut erkent dat lichaam en geest onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Waarbij de zorg gericht is op de hele persoon, inclusief je fysieke, psychologische, emotionele en spirituele welzijn. Bij de therapie gaat het niet om praten over maar om het onderzoeken van belemmerende patronen en dieper liggende blokkades. Identiteit, normen en waarden, overtuigingen, vaardigheden en gedrag spelen een rol. 

Samen stellen we een behandelplan of traject op dat rekening houd met jouw hulpvraag, doelen, wensen, leefsituatie. Afgestemd op wat jij op dat moment nodig hebt om meer in contact te komen met je ware zelf, je essentie, die vrij is van angst, schuld, schaamte, boosheid, trauma en verdriet. Soms zijn meerdere puzzelstukjes nodig om de oorzaak van de klacht te vinden, te begrijpen en op te lossen. De sleutel hiertoe ligt in het ervaren van de juiste vorm van aandacht en aanwezigheid. Heling en transformatie kun je niet forceren, maar wel uitnodigen.

  • Wat is je kwetsbaarheid?
  • Waar ligt je kracht?
  • Wat heb je nodig?
  • Hoe kan ik je daarbij helpen?

Doelgroep: Ik bied hulp bij diverse problematieken op sociaal, emotioneel, fysiek en psychisch gebied. Voorbeelden hiervan zijn onder andere:

  • depressiviteit, burn out, posttraumatische stressstoornis (PTSS)
  • moeite met aangaan of behouden van sociale contacten
  • gedragsproblemen, angst klachten
  • verwerking van verlies, moeilijke ervaringen en trauma’s
  • problemen met uiten van emoties, angsten, faalangst en onzekerheid
  • persoonlijkheidproblematieken, negatief zelfbeeld

Wil je meer weten naar wat ik voor jou kan betekenen? Neem gerust contact met me op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Ik hoop je te ontmoeten en help je graag verder op je reis naar een gezonder en gelukkiger leven.

Warme groet,
Tasja Hut

“Understanding yourself is power
Loving yourself is freedom
Forgiving yourself is peace
Being yourself is bliss”
 

Familie- of systemische opstellingen 1 op 1 of in een groep: Een proces dat voortdurend in beweging is en steeds naar balans zoekt. Durf jij het aan te kijken? Met een opstelling maak je de elementen uit het systeem waarin je vastloopt zichtbaar. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van een tafelopstelling, poppen of vloerankers. Patronen worden duidelijker en blokkades beginnen stapsgewijs te transformeren. Een methode om inzicht te krijgen, in je relaties, patronen en dynamieken binnen je zelf, je familie of een systeem.

Trauma release therapie: Na een traumatische gebeurtenis kan het trauma nog doorleven in je hoofd, maar ook in je lichaam. Je kunt in de nasleep (onbewust) hyperalert worden en constant het gevoel hebben dat er gevaar dreigt. Deze chronische stress kan voor allerlei klachten zorgen zoals (hoofd) pijn, spierspanning, hartkloppingen, slapeloosheid, duizeligheid, spijsverteringsproblemen, bedplassen. Zo lang een overlevingsmechanisme in het brein de overhand neemt, is praten soms heel erg lastig en werken we lichaamsgericht om deze opgeslagen traumasporen los te kunnen laten. 

Teken therapie: om ervaringen uit te drukken wat met woorden soms moeizaam gaat. Bijzonder aan teken therapie is dat het werkstuk concreet is. Je kan het loslaten, wegleggen, ernaar terugkijken. Steeds weer boeiend en confronterend om te bemerken dat ‘tekeningen nooit liegen’

Past Reality Integration (PRI) is een vorm van psychotherapie die je helpt om jezelf te bevrijden van destructieve gevoelens en gedragingen die je leven negatief beïnvloeden. Deze gevoelens en gedragingen zijn vaak het gevolg van pijnlijke ervaringen uit je jeugd, die je hebt verdrongen of ontkend. Met PRI leer je hoe je deze oude pijn kunt herkennen, zodat je niet langer wordt getriggerd door situaties in het heden. PRI is gebaseerd op de nieuwste inzichten op het gebied van traumatherapie. Een belangrijk doel is inzicht verwerven in de patronen die aan de langdurende problemen ten grondslag liggen.

EFT (Emotional Freedom Techniques) en Emotioneel evenwicht. Zeer effectieve en zachte tappingtechnieken op het lichaam via het meridiaanstelsel. Gecombineerd met affirmaties en ademhaling om emoties, overtuigingen en trauma los te laten. Een fijne methode om zelf iets te kunnen doen om overmatige stress direct aan te pakken en definitief op te lossen. Daarmee heb je de sleutel in handen om je dagelijkse leven een stuk aangenamer te maken.

Cognitieve Gedragstherapie gaat ervan uit dat gedachten, gedrag en gevoelens met elkaar samenhangen. Je leert hoe je je gedrag kunt veranderen door niet-helpende gedachten om te buigen naar helpende gedachten. Cognitieve gedragstherapie is een mengeling van gedragstherapie met interventies die ontwikkeld zijn vanuit de cognitieve psychologie. De kern is de veronderstelling dat irrationele cognities (gedachten) zorgen voor disfunctioneel gedrag, zoals vermijdingsgedrag of agressie. De technieken die gebruikt worden in de cognitieve gedragstherapie richten zich op het veranderen van de inhoud van deze irrationele cognities. Grondleggers zijn Aaron Beck en Albert Ellis.

Voice dialogue is een systemische methode waarbij je in gesprek gaat met de verschillende persoonlijkheden in jezelf. Je leert je verschillende rollen kennen, elk met hun eigen manier van denken, voelen, gedrag, waarneming en energie. Elke rol heeft een boodschap voor je. Een rol wil je helpen of beschermen. Als je in gesprek gaat met deze rollen, dan ontdek je wat ze je willen vertellen. Door deze rollen te zien als delen van jezelf, maak je ruimte voor fundamentele persoonlijke groei. Wie je bent, is namelijk niet de rol zelf, maar het bewustzijn en de essentie erachter. Door de rollen te onderscheiden, ontstaat er meer vrijheid in je eigen denken en beperk je jezelf niet langer.

Adem- en ontspanningstherapie van Dixhoorn, Mindfulness oefeningen,  Heart Math, yoga, hypnose en meditatie.  Goed voor mensen die blijven piekeren over het verleden of tobben over de toekomst. Mensen kunnen zo in beslag genomen worden door hun verleden of de toekomst dat ze ‘vergeten’ om in het ‘hier en nu’ te leven. Onderzoek heeft uitgewezen dat mindfulness het risico op terugval bij depressie kan verminderen en angsten beter hanteerbaar maakt. Je leert zelf te bepalen wanneer je gas geeft of remt. Je krijgt inzicht in hoe je gedachten en gevoelens, je adem en hartritme beïnvloeden en hoe je daar zelf invloed op kunt uitoefenen. 

Affirmaties: Positieve zinnen die je tegen jezelf zegt om je gedachten, gevoelens en gedrag te beïnvloeden. Door affirmaties te herhalen, kun je je zelfvertrouwen, motivatie, gezondheid, geluk en succes vergroten. Affirmaties werken volgens het principe dat je hersenen geloven wat ze vaak horen of zien. Door jezelf positieve boodschappen te geven, kun je je onderbewuste programmeren om meer in lijn te zijn met je doelen en wensen.

Extra ondersteuning: een therapeutisch advies over de supplementen: Schussler celzouten en de Bachbloesems. We bespreken samen hoe je ze moet gebruiken en hoe lang.

Ik help je graag om klachten te verminderen of te voorkomen. Door stress te verminderen, verbeter je tal van processen: je concentratie, je ontspanning, je slaap en je vitaliteit. Je leert om op een flexibele manier om te gaan met de obstakels die je tegenkomt in je leven, zodat je je aandacht kunt richten op waardevolle dingen.

Een bezoek aan praktijk Al één Zijn is geen teken van zwakte, maar van kracht. Het betekent dat je de moed hebt om jezelf te ontdekken, te transformeren en de wil hebt om te groeien.

📙 Gasten boek 📙 
Beste Tasja, 
Ik ben zo blij dat ik bij jou een traject heb gedaan. Je hebt me op een professionele, warme en vooral geduldige ♥ manier geholpen om meer inzicht te krijgen in de verschuivingen en de invloed daarvan op mijn leven. Ik durf nu mijn plaats in te nemen en ik voel me veel beter en sterker dan voorheen. Dankjewel voor je waardevolle hulp en begeleiding. Ik blijf bij je terugkomen. Je bent fantastisch!
Lieve groet.